Naukowcy z PW chcą poprawić warunki rekonwalescencji w polskich szpitalach
16 grudnia 2016, 13:20Zespół pod kierunkiem dr hab. inż. Anny Bogdan, prof. PW z Wydziału Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej, prowadzi projekt, który ma sprawić, że pacjenci w szpitalach będę dochodzić do zdrowia w salach lepiej przygotowanych pod kątem klimatyzacji i wentylacji.
Otyłość uszkadza i zmienia mózg
10 stycznia 2011, 16:37Otyłość wydaje się niekorzystnie wpływać na pewne obszary mózgu, zmniejszając ich wielkość. W przeszłości dr Antonio Convit z Langone Medical Center Uniwersytetu Nowojorskiego ustalił, że u otyłych dzieci z cukrzycą typu 2. występują problemy poznawcze, dotyczące m.in. uwagi i pamięci, zastanawiał się więc, jak nadmierna waga ciała wpływa na fizyczną budowę mózgu.
Zgubne skutki nieodpowiedniego nawodnienia
30 lipca 2015, 11:53Ponad połowa amerykańskich dzieci i nastolatków nie nawadnia odpowiednio swoich organizmów. Piją bowiem zbyt mało wody. Tymczasem, jak wynika z badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Harvarda, nieodpowiednie nawodnienie ma negatywny wpływ na zdrowie fizyczne, zdolności poznawcze i emocjonalne.
Oburęczność zwiększa ryzyko zaburzeń
29 stycznia 2010, 17:34Dzieci oburęczne częściej niż prawo- i leworęczni rówieśnicy zmagają się z zaburzeniami językowymi, aktywności i uwagi oraz problemami szkolnymi. Badacze z Imperial College London i innych instytucji europejskich doszli do takiego wniosku, analizując przypadki blisko 8 tys. maluchów (Pediatrics).
Niewydolność serca wpływa na mózg
1 lutego 2012, 14:03Niewydolność serca wiąże się z pogorszeniem funkcjonowania poznawczego i utratą substancji szarej mózgu. Wg autorów badania, utrudnia to realizację zaleceń lekarza, np. pamiętanie o zażywaniu właściwych leków o wyznaczonej porze.
Próbują leczyć alzheimera za pomocą rozrusznika
24 stycznia 2013, 14:45Chora na alzheimeryzm Kathy Sanford jest pierwszą osobą z USA, której by poprawić funkcjonowanie poznawcze, wszczepiono rozrusznik mózgu.
Neandertalczykom zaszkodziły duże oczy i masa ciała?
13 marca 2013, 11:14Choć mózgi neandertalczyka i człowieka współczesnego (Homo sapiens) miały podobną wielkość, najnowsza analiza danych kopalnych wskazała na znaczące różnice w budowie. Ujawniono, że mózg tego pierwszego skupiał się na widzeniu i ruchu, przez co mniej obszarów można było przeznaczyć pod wyższe funkcje poznawcze, a to one są w końcu podstawą tworzenia dużych grup społecznych.
Dwujęzyczność wiąże się z lepszym funkcjonowaniem po udarze
24 listopada 2015, 10:32Po udarze dwu-/wielojęzyczni pacjenci 2-krotnie częściej niż jednojęzyczni zachowują normalne funkcje poznawcze.
W starszym wieku możemy wiele się nauczyć
5 maja 2017, 11:19Każdy z nas wielokrotnie słyszał, że w późniejszym wieku już nie można nauczyć się wielu rzeczy. Nasze mózgi mają ponoć nie przyswajać pewnych wiadomości. Jesteśmy przekonywani, że po przekroczeniu jakiejś magicznej graniczy nie nauczymy się już nowego języka, nie nabędziemy nowych umiejętności. Mity te obala profesor psychologii Rachel Wu z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Riverside.
Jedzenie czosnku może zmniejszać związane z wiekiem problemy pamięciowe
8 kwietnia 2019, 19:36Badania na myszach pokazały, że jedzenie czosnku może przeciwdziałać związanym z wiekiem zmianom w mikrobiomie, które korelują z problemami pamięciowymi.
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 8 …